TGA studio

Jesteś tutaj:  Start > O mnie
en [mc]

O mnie

Mój ojciec był aktywnym fotografem, dlatego już od dzieciństwa fotografowałem i spędzałem wiele godzin  w ciemni. W czasie studiów na Uniwersytecie Łódzkim zaliczyłem zajęcia fotograficzne u Prof. Jerzego Hereźniaka.

W tej chwili jestem fotografem z 25-letnim stażem, zawodowo param się fotografią od 10-ciu lat, jako freelancer / wolny strzelec (względnie swobodny najmita - do wyboru), traktując ją jako odskocznię od codziennego kieratu i satysfakcjonującą pracę dorywczą.

Moja fotografia

My nie widzimy tak naprawdę tego co widzą nasze oczy, rzutując obraz na nasz detektor obrazu - siatkówkę. Obraz naszego świata jest syntezą zaawansowanych filtrów nerwowych w ośrodku wzroku, naszych wspomnień i doświadczeń. Malarz przedtawia swoją subiektywną wizję sceny.

Fotogafia to malowanie światlem - malarzem dzieł fotograficznych są zespół obiektyw - rejestrator obrazu. Fotograf w chwili robienia zdjęcia jest producentem i reżyserem wykonawczym, kontroluje kadr i jego zawartość; gdy produkt wydaje się kompletny robi "cięcie" wyzwalając spust migawki.

Fotografia to znakomita "proteza" dla pamięci.

Niezwykłe jest to że oglądana po latach fotografia może kształtować naszą interpretację rzeczywistości i wspomnienia. Wyluzowany

Ciemnia

Dopiero w ciemni fotograf przeobraża się trochę w malarza, może formować obiektywny obraz stworzony przez surową optykę według swojej wewnętrznej interpretacji i wspomnień.

Nowoczesna ciemnia cyfrowa daje tu nieskończone możliwości - kiedyś jako młody amator nie byłem w stanie uratować nieostrego ujęcia z przyczyn braku czasu aby skopiować rozmyty lekko negatyw i zlożyć go precyzyjnie z oryginałem tworząc filtr tym sposobem filtr "unsharp mask" - ten cały proces oprogramowanie załatwia dziś jednym kliknięciem myszki.

Ciekawym zagadnieniem jest obiektywizm obrazów z aparatów fotograficznych - kolorowa klisza ma tendencję do subiektywizmu w aspekcie przedstawienia barw a cyfrowe matryce z maską Bayera często nawet połowę zawartości obrazu tworzą na zasadzie statystyki i interpolacji.

Nawet wielowarstwowe matryce Foveon mają swoją specyfikę w transformacji obrazu rzutowanego przez obiektyw.

Cóż, biorąc pod uwagę nasz umysł i jego subiektywizm nie jest to tak bardzo istotne zagadnienie. Dla mnie wystarczy że przeżywam chwile radości gdy na jakimś zdjęciu z wakacji wypatrzę sylwetkę ptaka drapieżnego którego mój umysł nawet nie zauważył przed, po i w chwili robienia zdjęcia - to czy piksele ułożyły się najlepiej jak można pod dyktando obiektywu czy trochę na bakier nie jest istotne.

Czym fotografuję

Jestem oportunistą - nie przywiązuję się do jednej marki czy modelu - tak naprawdę każdy system ma dobre i złe strony; ja czerpię po trochu z każdego jeżeli uznam to za korzystne, największe znaczenie ma jednak dla mnie jakość obrazu i wygoda obsugi sprzętu.

Jako że psuły się nawet promy kosmiczne stąd kładę dodatkowy nacisk na sprzęt zapasowy - zleceniodawcy zazwyczaj nie biorą katastrof pod uwagę :).

W fotografii o efekcie decyduje optyka - ja oprócz współczesnych wykorzystuję czasem stare obiektywy manualne, najstarsze w kolekcji pochodzą z XIX wieku. 

Moja optyczna menażeria stanowi kompletny system od szkieł ultraszerokich po superteleobiektywy.

W chwili obecnej fotografuję głównie cyfrowo, na matrycach formatu APS-C.

2018

2018 - sierpień/wrzesień wolne terminy na sesje ślubne i narzeczeńskie.

Fotografia 3D

Od roku 2012 oferuję usługi fotograficzne w 3D.

Nie pseudo-3D osiągane na drodze software'owej w postprodukcji,

używam dwóch niezależnych obiektywów i rejestratorów obrazu.

CGI - Grafika 3D

Oferuję komputerowe wizualizacje produktów i fotomontaże

z wykorzystaniem obiektów wirtualnych.

You are the 4475th visitor since April 7th, 2012.

Hosting by togo.lodz.pl | Powered by CMSimple_XH | Template by CMSimple_XH | test (X)html | test css | Login